het begin! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Michelle Maes - WaarBenJij.nu het begin! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Michelle Maes - WaarBenJij.nu

het begin!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

04 April 2016 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Lieve allemaal,

Hierbij dan mijn eerste reisblog. Terwijl ik dit schrijf (op mijn telefoon, met niet hele goede wifi), lig ik naast een foto van een grote olifant in mijn bedje in Johannesburg, wat betekent dat mijn avontuur dan toch echt begonnen is! Ik ga jullie een beetje meenemen in mijn eerste ervaringen hier naar toe!

Afscheid op schiphol, daar begon het mee. Even een heel moelijk moment, want ik moest 3 maanden afscheid nemen van Dan en mijn lieve familie. Even heel hard huilen en dan een diepe ademhaling nemen: op naar de douane!

De reis ging voorspoedig. Ik kon snel t vliegtuig in en we reden op tijd weg. Daan had mij verteld dat ze in het vliegtuig van die schermen hadden, waar je films kon kijken en kon kijken waar je op dat moment vloog. Nou daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt! Heel de reis heb ik bijna alleen maar films gekeken haha! 3 in totaal :-) Daarnaast zat ik bij het raam, waar ik achteraf heel blij om was. Want wauw! Wat een mooie dingen zie je vanuit het vliegtuig!! De sahara, met alleen maar zand, zand en nog eens zand, landen met heel veel rotsachtige gebieden en uiteindelijk het mooie Johannesburg. Het leuke was dat ik precies kon zien waar we vlogen, dus ook een beetje een idee had boven welk land we daadwerkelijk vlogen.

Naast mij zat een heel aardig meisje die oorspronkelijk uit Johannesburg kwam. Op het laatst, toen we allebei beetje klaar waren met films kijken, hebben we nog wat zitten kletsen. Ze vond het heel dapper dat ik dit ging doen en vertelde wat over het land en over haarzelf. Oorspronkelijk komt ze uit Johannesburg, maar de rest van de familie woont in de UK en haar broer in Frankrijk. Ze reist elk jaar 6 maanden naar de UK om haar vriend en familie (!) te zien en gaat dan weer voor 6 maanden terug naar haar moeder en huis. 6 maanden je vriend niet zien! Die 3 maanden overleef ik dan ook wel :-).

Zodra we in Johannesburg aankwamen, zag ik de duizenden lichtjes. Ongelofelijk mooie stad in het donker! Ik twijfelde of ik aan de piloot zou vragen of hij wilde wachten met landen, zodat ik nog naar die mooie stad kon kijken.

Rond 9u s'avonds waren we geland en gingen we door naar de paspoort controle. Ik ging samen met mijn buurvrouw erheen en voelde meteen de warmte (figuuurlijk) van de mensen. Heel aardig vroeg de paspoortmeneer hoelang ik bleef en wensde me een fijne tijd. Ze nemen rustig de tijd, maar lachen continu en zijn heel vriendelijk. Toen op naar de bagageclaim: mijn tas kwam heel snel en ik hielp mijn buuf haar enorme koffers te pakken. Samen liepen we naar de uitgang en daar zeiden we elkaar gedag. Wat een fijne eerste ervaring meteen!

Daarna moest ik het weer alleen doen; eerst even geld wisselen en daarna meneertje bellen die me zou ophalen. Dat ging allemaal vrij soepel en voordat ik het weet werd ik opgehaald. (Toen ik aan het wachten was, kwamen er ondertussen 3 mensen naar me toe om te vragen of ik hun hulp nodig had, bewijst weer hoe hier vriendelijkheid boven aan staat).

Vrij soepel allemaal he? Dat ging blijkbaar allemaal toch iets te soepel, want toen ik eenmaal in mijn kamer was zag ik dat ik de verkeerde tas had meegenomen! Precies dezelfde tas, alleen zonder mijn klavertje 4 van mama. Lichtelijk in de stress, werd ik al gebeld door het vliegveld dat een vrouw met mijn tas staat en of ik hem kom omruilen. Godzijdank! Ik Rob (eigenaar hier) uit zijn bed gebeld (oeps), waarnaar we weer snel terug zijn gereden en de juiste tas zijn gaan halen. Even een feitje tussendoor: ze rijden hier links. Haha daar moest ik even aan wennen, want ik wilde bijna op de bestuursrijdersstoel gaan zitten :).

En nu zit ik hier op mijn bedje dit te schrijven en ga ik zo naar beneden om te ontbijten ( it's self service here). Ik wil jullie allemaal nog heel erg bedanken voor alle lieve berichtjes, woorden, cadeautjes etc! Fijn om zulke lieve mensen om me heen te hebben.

Nou bye bye , tot de volgende blog!

Liefs,

Mich

  • 04 April 2016 - 12:09

    Daan :

    Leuke blog Mich. 3 films gekeken! Top! En gelukkig je koffer terug. De avonturen zijn begonnen :).

    Veel plezier!!

  • 04 April 2016 - 12:45

    Kirsten:

    Jeeej fijn te horen dat het eerste deel (min of meer) soepel is verlopen. Ik begrijp dat je mijn opmerking 'je hebt eigenlijk niks nodig behalve je paspoort, de rest kun je kopen' vrij letterlijk hebt genomen? Heb je wel eerst even goed bekeken of de inhoud van die andere tas je niet stiekem beter beviel? Veel plezier de komende dagen, liefs!

  • 04 April 2016 - 15:43

    Oma Henny:

    Er zal nog wel vaker iets niet helemaal goed gaan, maar daar leer je wél van, is mijn (reis-) ervaring.......fijn dat het zo snel kon worden opgelost ! Liefs.

  • 04 April 2016 - 18:01

    Puck:

    Lieve michelle,
    Fijn dat het een goed begin was en dat je je tas snel hebt teruggevonden

  • 04 April 2016 - 18:02

    Floor En Kim :

    Fijn dat je er bent! Doe de groete aan de olifanten van ons!

  • 04 April 2016 - 18:32

    Nynke:

    Super leuk om te lezen mich! Fijne eerste ervaringen, dat belooft wat. Geniet er van meis, voor je het weet is het weer om.

    Liefs Nynke

  • 04 April 2016 - 18:36

    Maureen:

    Fijn te lezen dat je op de organisatie kan rekenen als het nodig is

  • 04 April 2016 - 18:54

    Dodi:

    Dag jij daar aan de andere kant van de wereld!
    Tof dat je een waarbenjij.nu bijhoud!
    Wauw wat zou jij veel mooie dingen gezien hebben in dat vliegtuig...
    Goed om te lezen dat alles voorspoedig is verlopen. Hopelijk kan je wennen aan de warmte!

    Geniet ervan!

    Liefs vanuit Zwolle

  • 04 April 2016 - 21:24

    Jesse:

    Hi Mich,
    Leuke eerste blog! fijn dat je er bent en blijf veel schrijven, want we zijn erg benieuwd.

  • 04 April 2016 - 22:04

    't Lam Sr.(opa0:

    De eerste etappe probleemloos (nou ja) zit er op.
    Klinkt erg goed wat je schrijft.
    Liefs

  • 05 April 2016 - 20:27

    Kim:

    gelukt! je bent er!! genieten nu!! x

  • 08 April 2016 - 13:05

    Imelda:

    Goed om te horen dat het allemaal "soepeltjes" is gegaan....hahaha....

    Erg leuk dat je je reis gaat bijhouden, heelveel plezier en ben nu al benieuwd naar je volgende blog ;)

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 14 Maart 2016
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 2885

Voorgaande reizen:

03 April 2016 - 28 Juni 2016

Mijn reis van Kruger park naar Kaapstad

Landen bezocht: